Weboldalunk süti (cookie) fájlokat használ. Ezeket a fájlokat az Ön gépén tárolja a rendszer. A cookie-k személyek azonosítására, látogatási szokásaik követésére nem alkalmasak, szolgáltatásaink biztosításához szükségesek. Az oldal használatával Ön beleegyezik a cookie-k használatába.
HUN | ENG   Pisztráng Kör Waldorf Természetvédő és Természetjáró Egyesület

Ágas – bogas Kisbodak túra

Dunasziget – Kisbodak – Dunasziget
Evezés: 14 km - Tekerés: 15 km - Nehézségi szint: 3

Túránk a vadregényes Cikolai- Kisbodaki mellékágrendszer felfedezésének jegyében zajlik, ahol nem a teljesítmény, hanem a gyönyörködés, pancsikolás és jókedv játssza a főszerepet. A dunaszigeti Ökoparkból kerékpárral jutunk el a közeli Kisvesszősi kikötőbe, ahol magunkhoz vesszük a felszerelésünket, meghallgatjuk a fontos tudnivalókat és okítást, majd vízre helyezzük a kenukat és kihajózunk. Nem sokkal az evezés megkezdése után, a Kőhídnál átemelünk a Cikolai- mellékágrendszerből a Kisbodaki mellékágrendszerbe. Ennek a gyönyörű és vadregényes ágrendszernek a bebarangolásával töltjük a nap legnagyobb részét. A természetes környezetben először a jellegzetes növényzetet figyelhetjük meg, majd ha szemünket és fülünket nyitva tartjuk, megismerhetjük az állatvilág itt élő egyedeit. Láthatunk például száraz ágon halra leső, vagy víz fölött cikázó színpompás jégmadarat, zsákmányt szerző nagykócsagot, vagy vízbe csapó küszvágó csért. Lehetőségünk nyílik egy valódi mocsár élővilágába betekinteni, ami egykoron egy nagy, széles folyóág lehetett. A Bodaki -ágvéglezárásnál alkalmunk nyílhat a hűs Dunában megmártózni, kis pihenésre, pancsolásra, játékra és uzsonnázásra van lehetőségünk. Itt találkozunk a főmederrel, az Öreg-Dunával, melyről a túravezető sok érdekességet mesél. A feltöltődés után a Szent- Kristóf híd felé evezünk, ahol a kikötő vár bennünket. Ez vízi utunk végpontja. Ha kissé lejjebb sétálunk a vízparton, megérkezünk a Kristóf-hídhoz, ahol nagy erővel zúdul le a sok-sok víz az átkelő alatt. Mellette egy kis Szent-Kristóf emlékmű vár és a vesszőből font pihenőhely az erdő árnyékában menedéket nyújt a forró nyári Nap elől. Innentől már szárazföldön, bringával folytatjuk utunkat. Útközben megnézhetjük Kisbodakon az árvízi emlékművet, a szépen felújított haranglábat, Püskin a katolikus templomot és előtte a Szent Flórián szobrot, valamint az emlékművet. Halászinak fordulunk, és már érezzük a szánkban a környékbeli legfinomabb fagylaltok ízét, ami nemsokára vár ránk. A desszert elfogyasztása után megújult erővel felpattanunk drótszamarainkra és meg sem állunk végcélunkig, Dunaszigetig, ahol aztán sok élménnyel gazdagodva megpihenhetünk.