Weboldalunk süti (cookie) fájlokat használ. Ezeket a fájlokat az Ön gépén tárolja a rendszer. A cookie-k személyek azonosítására, látogatási szokásaik követésére nem alkalmasak, szolgáltatásaink biztosításához szükségesek. Az oldal használatával Ön beleegyezik a cookie-k használatába.
HUN | ENG   Pisztráng Kör Waldorf Természetvédő és Természetjáró Egyesület

Cikolai – mellékágrendszer túra

Ökopark – Kisvesszősi kikötő - Ökopark
Evezés: 5 - 13 km - Tekerés: 3 km - Nehézségi szint: 1 - 2

Minimális tekerés, számtalan lehetőségű evezési útvonal jellemzi ezt a túrát. Rövid, pár perces biciklizéssel érkezünk a Kisvesszősi kikötőbe. Itt magunkhoz vesszük a felszerelést és kihajózunk a gyönyörű és változatos Cikolai- mellékágrendszerbe. Az útvonalak a kiránduló szájíze szerint alakíthatóak, igénytől, erőnléttől és időjárástól függően, hogy mindenki a lehető legjobban érezze magát! A táj már önmagában gyönyörködtet, láthatunk épülő zátonyokat, pusztuló szigeteket, leszakadó partfalakat, születő és összeomló ligeterdőket és nádasokat. Barangolhatunk széles, nyílt vízfelületen, szűkös faágakkal tarkított vadregényes szorosokon, vagy akár nádasokon keresztülvágva. A változatos tájakhoz változatos élővilág is tartozik. A szigetek sokaságából az egyik kiemelkedően jelentős fészkelő hely, a hatalmas kormorántelep, amely már messziről megismerhető a hangzavarról és a sürgő-forgó madarakról. Több gémfélét figyelhetünk meg, köröző sirályokat, vagy vízbe zuhanó küszvágó cséreket. Ha figyelmesek vagyunk, nem ritka látvány a víz felett cikázó, repülő drágakő sem, a jégmadár. A leszakadó partfalak mentén pedig egy másik színpompás madarunkkal találkozhatunk, a gyurgyalaggal. De fantasztikus élményt nyújthat az is, ha egy rétisas elrepül felettünk a maga két és fél méteres szárnyfesztávolságával, vagy ősz felé valamivel kisebb rokona, a halászsas. Az út során nem csak madarakkal ismerkedhetünk meg, sok más élőlény is él itt. Ezek egyike a nemrég visszatelepült hód. Egyre gyakrabban pillanthatjuk meg nappal is ezt az egyébként éjszakai állatot, vehetjük szemügyre élőhelyét, kedvenc ebédlőit és várait. Az út során meglátogatható a Denkpáli- hallépcső és zsilip, ahol megtudhatjuk, hogy mi a szerepe egy hallépcsőnek, és hogyan használják a halak. Ha tudásszomjunkat kellőképp kielégítettük az alkalmas fürdőhelyeken lehűthetjük magunkat, sütkérezhetünk, vagy labdázhatunk egyet. Az élménygazdag kenutúra végén a Kisvesszősi kikötőbe érkezünk meg. Ezután lehetőség nyílik a legfinomabb házi rétes megkóstolására, majd kerékpáron visszatekerünk szálláshelyünkre.