Weboldalunk süti (cookie) fájlokat használ. Ezeket a fájlokat az Ön gépén tárolja a rendszer. A cookie-k személyek azonosítására, látogatási szokásaik követésére nem alkalmasak, szolgáltatásaink biztosításához szükségesek. Az oldal használatával Ön beleegyezik a cookie-k használatába.
HUN | ENG   Pisztráng Kör Waldorf Természetvédő és Természetjáró Egyesület

Lajta túra (3 napos)

Dunasziget – Bruckneudorf – Zurndorf – Mosonmagyaróvár
1. nap: Evezés: 0 km Kerékpározás: 68 km - Nehézségi szint: 3
2. nap: Evezés: 26 km - Kerékpározás: 10 km - Nehézségi szint: 3

A 3 napos túránk Dunaszigeten, vagy igény szerint Mosonmagyaróváron veszi kezdetét, ahol biciklire pattanunk és elindulunk az ausztriai Bruckneudorf, azaz Királyhida felé. A kerekezés azért is izgalmas, mert így szemügyre vehetjük a szárazföldről a Lajta vidékét. Az út nagy részét kerékpárúton tesszük meg, de Miklóshalmától (Nickelsdorf) már nem sík terepen, hanem emelkedőkkel és lejtőkkel tűzdelt úton hajtjuk magunkat célunk felé. Utunk helyes kis falvakon vezet keresztül, amelyeknek megismerhetjük történetét, nevezetességeit, természeti értékeit. Kulturált és vonzó kiépített pihenőhelyek biztosítanak feltöltődést a továbbhaladáshoz. Bruckneudorftól nem messze egy korábban feltárt fantasztikus római kori villa várja az érdeklődőket. A mozaikok megtekintése után már csak pár kilométer és megérkezünk a szálláshelyünkre, ahol a sátorállítás után már csak a móka, mulatozás és a másnapra való pihenés marad hátra. Miután reggel magunkhoz tértünk, kezdetét veszi a sok ügyességet és figyelmet igénylő evezés a gyönyörű és változékony Lajtán.  A folyó sebes sodrása sok zúgón és híd alatt visz át, ez néhol megköveteli az átemelést. Ezzel megnehezíti, és egyben megszépíti az evezést, egészen Zurndorfig, a második szálláshelyünkig. A sátorállítást követő szabad program hasonlatos az előző napi éjszakához. Az utolsó napi szakasz egy részén még Ausztriában kalandozunk, majd a határon áthaladva valamivel lassabb sodrásban haladunk túránk végcélja, Mosonmagyaróvár felé. Miután átléptük a határt, átemelés következik a Márialigeti vízimalomnál, amely ma vízerőműként működik. Ezen utolsó Lajta szakasz a leg kiszámíthatatlanabb: szárazság esetén gyakran a kavicszátonyokon kell hajónkat cipeljük vagy a esős időszakban a bedőlő vagy már bedőlt fákat kerülgetjük. Igazi kaland!!! A három nap valódi megkoronázása Mosonmagyaróvár belvárosában, az újonnan rendbe hozott Lajtán való evezés, és az új, kiépített csúszdán a főhercegi vízimalom alatti átsiklás. Bár furcsán hangzik, de a vízi végállomásunk a Mosoni-Duna mentén kialakított Itató kikötő és szabad-strand, ahonnan kívánság szerint két irányba is tarthatunk. Elkerekezhetünk a mosonmagyaróvári vasútállomásra, vagy a dunaszigeti Ökoparkba. Ha még aznap vonattal utazunk haza, akkor a rövid biciklizés után megvitatjuk az elmúlt napok élményeit, esetleg még elfogyasztunk valami kis elemózsiát, majd könnyes szemmel búcsút intünk egymásnak, és felkészülünk következő kalandunkra a Pisztráng Körrel! Ha az Ökoparkba térünk vissza, akkor energiát gyűjtünk az utolsó, 10 km-es tekeréshez, és már indulunk is. A táborba megérkezve élménybeszámolók tömkelegét hallgatjuk végig testet-lelket melengető tábortűz mellett. Ezt a túrát csak gyakorlott evezősöknek ajánljuk, akik nagy kitartóerővel rendelkeznek!