Weboldalunk süti (cookie) fájlokat használ. Ezeket a fájlokat az Ön gépén tárolja a rendszer. A cookie-k személyek azonosítására, látogatási szokásaik követésére nem alkalmasak, szolgáltatásaink biztosításához szükségesek. Az oldal használatával Ön beleegyezik a cookie-k használatába.
HUN | ENG   Pisztráng Kör Waldorf Természetvédő és Természetjáró Egyesület

Nagy – Duna túra (2 napos)

Dunasziget – Dunacsún – Ásványráró – Dunasziget
1. nap: Evezés: 23 km Kerékpározás: 24 km - Nehézségi szint: 3-4
2. nap: Evezés: 20 km - Kerékpározás: 33 km - Nehézségi szint: 4

Túránk egy laza 23 km-es tekeréssel kezdődik, Dunaszigetből Dunacsúnba, Rajkán keresztül, ahol elhaladunk a katolikus templom mellett és benézhetünk a közeli hódlesbe, hátha épp munkálkodnak a lessel szemközti vár szorgos lakói. Dunacsúnba, a Duzzasztóműre megérkezve lecseréljük a bringákat és vízre szállunk, hogy határfolyónk nyílt vízén járhassuk be a teljes felső - szigetközi szakaszt. Evezésünk közben valóban megtapasztaljuk a víz erejét, építő és pusztító munkáját, láthatunk születő és haldokló szigeteket, a rájuk jellegzetes vegetációval, a tájra jellemző halászó, vadászó madarakat, és magunk alá leselkedve, halakat. A dunakiliti fenékküszöbön átemelünk, itt egy picit szusszanunk közben, és megnézzük, hogy mire is jó egy ilyen fenékküszöb, és miért nem hajózunk le rajta. Ezután néhány kavicszátonyon megpihenve ugyanebben a csodálatos környezetben csorgunk egészen Dunaszigetig. A Denkpáli zárógátnál átemelünk, és beevezünk a Cikolai-ágrendszerbe és Kisvesszősnél kikötünk. Az éjszakát itt töltjük, majd másnap indulunk tovább Ásványráró felé. Itt egy mesébe illő réten kötünk ki, mely már nagyon régóta a falu marhacsordájának legelője. Kis pihenő után újult erőre kapunk, majd visszaülünk a már jól bejáratott kétkerekűinkre és a szigetközi falvakon keresztül hajtunk Dunasziget felé. Útközben akad látnivaló bőven, a legelső, rögtön Ásványrárón, a ritkaság számba menő betonhajó roncsa. A falu határában egy óriási fekete nyár tövében megcsodálhatunk egy kálváriát is. A következő faluban, Héderváron érdemes megnézni az épp útba eső Árpád-fát, ami az ország legidősebb kocsányostölgye (és egyben a legidősebb fája is), melyhez a legenda szerint anno Árpád apánk kötötte hátasát. Más legendás helyszínek is kapcsolódnak a településhez, mint például a Kont-fa, a H-betűs fa, a kővé vált kenyerek kemencéje, vagy a Héderváry kastély és parkja. Miután kigyönyörködtük magunkat, egy szép virágos település, Lipót felé vesszük az irányt. A falu leginkább látványpékségével, termál- és élményfürdőjével, valamint hotelével tűnik ki, de természeti látnivalókban is gazdag, hiszen a Holt-Duna óriási patkója a legnagyobb lefűződött holtága jelenleg a Szigetköznek. Mellette egy nagyszerű madárles is található. Több falun át tart a kerekezés, míg végül visszaérünk Dunaszigetre, szálláshelyünkre, és megpihenhetünk.