Weboldalunk süti (cookie) fájlokat használ. Ezeket a fájlokat az Ön gépén tárolja a rendszer. A cookie-k személyek azonosítására, látogatási szokásaik követésére nem alkalmasak, szolgáltatásaink biztosításához szükségesek. Az oldal használatával Ön beleegyezik a cookie-k használatába.
HUN | ENG   Pisztráng Kör Waldorf Természetvédő és Természetjáró Egyesület

Remete - túra

Dunasziget – Kisbodak- Dunaremete – Lipót – Hédervár – Dunasziget
Evezés:  16 km - Kerékpározás: 29 km - Nehézségi szint: 4

A Remete túránk az Ökoparkból indul, rövid 3 perces tekeréssel, egészen a Kisvesszősi kikötőig. Itt az alapos okítás után vízre szállunk és nem sokkal a bemelegítés után átemelünk a Kőhídnál a Cikolai- mellékágrendszerből a Kisbodaki- mellékágrendszerbe. Itt a Szigetköz vadregényes részébe nyerhetünk betekintést, időnként szűk mellékágakban bújócskázva, néhol sebes sodrású zárásokon át jutunk el kenuval Kisbodakra. A mellékágrendszer egykori torkolatánál akár meg is mártózhatunk a tiszta vízben. Ha már mindezt meguntuk, sebesen a Kristóf-hídhoz evezünk, ahol kenuinkat a híd túloldalára átrakva folytathatjuk utunkat a Dunán lefelé. Időnként egy-egy régi mellékág bejáratánál fel-feltűnik a sárga vízitök és fehér tündérrózsa, melyek a mellékágrendszerben ritka növénynek számítanak. Lassanként elérjük a Pap-tavat, mely egykor jóval nagyobb kiterjedésű szabad vízfelülettel rendelkezett. Öreg füzekkel tarkított rendkívül gazdag élővilágú mocsár volt. Mára beszűkült ugyan és a legnagyobb részét nádas borítja, de itt mostanság is bőven akad látnivaló. Egy gyors sodrású záráson át közelítjük meg utunk vízi végpontját, a Dunaremetei vízkivételi mű kis zsilipjét. Itt váltunk kenuról bringára.  A remetei hajóállomáson hamarosan a Lipót nevű komp segíti a közlekedést Szigetköz és Csallóköz között, valamint egy emlékművet, pihenőhelyet is találunk. Egy impozáns platánfasor vezet a falu felé, rögtön a Dodó vadfarmig, ahol akár dagonyázó és napfürdőző dámvadakat és vaddisznókat is láthatunk. A következő település, amit meglátogatunk, Lipót. A szép, virágos utcákon kerekezve bekukkanthatunk a Lipóti látványpékségbe, csemegézhetünk a hagyományos péksüteményekből, és felfrissíthetjük magunkat. Lipóton elhaladunk a termál- és élményfürdő, valamint egy kisebb kalandpark mellett. Innen Hédervár felé vesszük az irányt, és itt nézünk körbe legendákat kutatva. Megnézzük az Árpád-fát, a Kont-fát, a kővé vált kenyerek kemencéjét, a hédervári kastélyt és száguldunk Darnózseli felé, ahol elkerekezünk a Napóleon-oszlop, a katolikus templom, és a zsidó temető mellett. Itt lehetőség nyílik egy frissítőre, valamint igény szerint a helyi ecetes hal megkóstolására egy nádfedeles csárdában, a Horgony Tanyában, ahol kisebb játszótér, strandfoci pálya, halastó és galériaerdő is színesíti a környezetet. Tovább tekerve a bicikliúton Arakon keresztül lassan elérjük Halászit egy szépen faragott székely kapun áthaladva. Itt, ha bendőnk még igényli, ízelítőt kaphatunk Szigetköz legfinomabb fagyijából. A lehűtés után nincs más hátra, minthogy a szomszéd faluba, Dunaszigetre kerekezzünk, és tábortűz mellett megpihenjünk a hosszú nap után.